Titolo Rivista EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES
Autori/Curatori Gianni Nuti
Anno di pubblicazione 2018 Fascicolo 2018/1
Lingua Italiano Numero pagine 14 P. 108-121 Dimensione file 182 KB
DOI 10.3280/ERP2018-001007
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
To promote a gender culture that contrasts stereotypes and discriminations it is necessary to acknowledge the need, on the part of everyone, to cultivate two feelings only apparently in antithesis and in reality poles of a single dynamic vector: the sense of belonging on one side and that of distinction, separation from the other. Art escapes from stereotypy, is incompatible with closed and preconceived systems, becomes animated with a free spirit, destabilizing, nourishes divergent thought and therefore, also in the culture of gender, fosters the opening of the mind towards authentic manifestations of one’s identity and at the same time promotes experiences of unity, possibility for many people to identify themselves in a single corpus of aesthetic signs. The contribution brings together some of the possibilities to deepen, under the educational profile, the theme of gender differences through theater, dance, literature, cinema, music, anchoring this excursus to the ontogenetic and phylogenetic roots of human beings
Gianni Nuti, Ragioni artistiche della parità e delle differenze di genere in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 1/2018, pp 108-121, DOI: 10.3280/ERP2018-001007