Titolo Rivista CADMO
Autori/Curatori Olaia Fontal Merillas, Inmaculada Sánchez-Macías, Guadalupe García-Córdova, René Michel Gallegos López
Anno di pubblicazione 2020 Fascicolo 2020/2
Lingua Spagnolo Numero pagine 18 P. 94-111 Dimensione file 265 KB
DOI 10.3280/CAD2020-002008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The study presented shows an overview of heritage education in Mexico. It starts from an analytical exploration on the development of the concept of heritage education and programmes evaluation. A mixed research method has been used, in which an analysis of a sample of 100 educational projects is carried out using the SAEPEP-OEPE method, a model developed by Span¬ish Heritage Education Observatory. This method allows the identification, among other aspects, of trends related to heritage categories, project typolo¬gies and audience selection, as well as the quality of educational designs. As a result, five programs with excellent quality in their design are obtained as well as the need to reflect on the concept of heritage, and the possibilities of increasing the impact of experiences through documentation and replication of the exercises.
Keywords:Evaluation, heritage education, Mexico, educative programmes.
Olaia Fontal Merillas, Inmaculada Sánchez-Macías, Guadalupe García-Córdova, René Michel Gallegos López, La educación patrimonial en México: evaluación de la calidad del diseño de programas mediante la escala Q-Edutage in "CADMO" 2/2020, pp 94-111, DOI: 10.3280/CAD2020-002008