Introduzione

Journal title SALUTE E SOCIETÀ
Author/s Nello Barile, Nicola Strizzolo
Publishing Year 2020 Issue 2020/2
Language Italian Pages 5 P. 5-9 File size 126 KB
DOI 10.3280/SES2020-002001
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. Abruzzese A. (1978). La grande scimmia. Napoli: Napoleone.
  2. Barile N. (2008). La mentalità netototalitaria. Milano: Apogeo.
  3. Barile N. (2017). Branding, Selfbranding, Making: The Neototalitarian Relation Between Spectacle and Prosumers in the Age of Cognitive Capitalism. In: Briziarelli
  4. M., Armano E., a cura di, The Spectacle 2.0. London: University of Westminster Press.
  5. Boccia Artieri G., Gemini L., Pasquali F., Carlo S., Farci M., Pedroni M. (2017).
  6. Fenomenologia dei Social Network. Presenza, relazioni e consumi mediali degli italiani online. Milano: Guerini Scientifica.
  7. Cesareo V., Vaccarini I. (2012). L’era del Narcisismo. Milano: FrancoAngeli.
  8. Codeluppi V. (2007). La vetrinizzazione sociale. Il processo di spettacolarizzazione degli individui e della società. Torino: Bollati Boringhieri.
  9. Colombo F. (2013). Il potere socievole. Storia e critica dei social media. Milano: Bruno Mondadori.
  10. Fortunati L. (1995). I mostri nell’immaginario. Milano: FrancoAngeli.
  11. Mason P. (2016). Postcapitalismo. Una guida al nostro futuro. Milano: Il Saggiatore.
  12. Simmel G. (1976). Arte e civiltà. Milano: ISEDI.
  13. Watzlawick P., Beavin J.H., Jackson D.D. (1971). Pragmatica della comunicazione umana. Roma: Astrolabio.

Nello Barile, Nicola Strizzolo, Introduzione in "SALUTE E SOCIETÀ" 2/2020, pp 5-9, DOI: 10.3280/SES2020-002001