Le medie imprese alla scoperta del marketing creativo

Journal title MERCATI E COMPETITIVITÀ
Author/s Riccardo Varaldo, Riccardo Resciniti, Annalisa Tunisini
Publishing Year 2013 Issue 2013/3
Language Italian Pages 6 P. 5-10 File size 468 KB
DOI 10.3280/MC2013-003001
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. Bertoli G., Resciniti R. (edit by) (2012). International Marketing and the Country of Origin Effect: The Global Impact of “Made in Italy”. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing Limited.
  2. Boston Consulting Group (2011). Made in America, Again. Why manufacturing will return to the U.S., August.
  3. Coltorti F., Resciniti R., Tunisini A., Varaldo R. (edit by) (2013). Mid-sized Manufacturing Companies: The New Driver of Italian Competitiveness. Milano: Springer-Verlag.
  4. Dalli D., Resciniti R., Tunisini A. (2010). Sviluppo e competitività delle medie imprese italiane dell’era globale. Mercati e competitività, 3. DOI: 10.3280/MC2010-003004
  5. McKinsey Global Institute and McKinsey Operations Practice (2012). Manufacturing the future: the next era of global growth and innovation. November.
  6. Varaldo R. (2006a). Il nuovo modello competitivo e aziendale dei distretti industriali. Economia e politica industriale, 1: 25-42.
  7. Varaldo R. (2006b), Il distretto industriale oltre la fabbrica. In: B. Quintieri (a cura di). I distretti industriali italiani dal Locale al Globale. Rubbettino Editore.
  8. Varaldo R., Dalli D., Resciniti R. (2006). Marketing-non-marketing all’italiana: virtù, limiti e prospettive. In: Collesei U., Andreani J.C. (a cura di). Atti del V Congresso Internazionale Marketing Trends, Venezia, 20-21 Gennaio 2006.
  9. Varaldo R., Dalli D., Resciniti R., Tunisini A. (a cura di) (2009). Un tesoro emergente. Le medie imprese italiane dell’era globale. Milano: FrancoAngeli.
  10. Varaldo R., Dalli D., Resciniti R., Tunisini A. (2010). Marketing e intangibles per la competitività delle medie imprese italiane. Economia e diritto del terziario, 2: 207-225. DOI: 10.3280/ED2010-002001

Riccardo Varaldo, Riccardo Resciniti, Annalisa Tunisini, Le medie imprese alla scoperta del marketing creativo in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2013, pp 5-10, DOI: 10.3280/MC2013-003001