Journal title EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING
Author/s Anna Serbati, Sabrina Maniero, Marcella Bracale, Silvia Caretta
Publishing Year 2021 Issue 2021/1 Language Italian
Pages 22 P. 97-118 File size 0 KB
DOI 10.3280/exioa1-2021oa12067
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation
click here
FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.
L’articolo presenta il processo di costruzione e validazione di una rubrica di (auto)valutazione di un syllabus learner-centred proposta all’interno del progetto MIRES promosso dall’Università dell’Insubria. Il lavoro discute le premesse teoriche e metodologiche, descrive lo strumento e le fasi di validazione realizzate e delinea le prospettive future di ricerca e di pratica.
Keywords: ; syllabus; rubrica; (auto)valutazione; faculty development; istruzione superiore
Anna Serbati, Sabrina Maniero, Marcella Bracale, Silvia Caretta, Come costruire un Syllabus Learner-centred? Creazione e Validazione di una Rubrica di (Auto)valutazione del Syllabus in "EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING" 1/2021, pp 97-118, DOI: 10.3280/exioa1-2021oa12067