Narrative Inquiry, Reflection, and Researcher Bias: Thinking about Interactions of Differing Educational Narratives

Titolo Rivista EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES
Autori/Curatori Shijing Xu
Anno di pubblicazione 2012 Fascicolo 2012/1 Lingua Inglese
Numero pagine 29 P. 69-97 Dimensione file 447 KB
DOI 10.3280/ERP2012-001005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

This paper shows how a long term process of narrative inquiry may act as a reflective tool for challenging and revising preliminary researcher frames for an inquiry. In this paper I return to a detailed set of fieldnotes taken over a several year period to show how my own assumptions and biases changed throughout the course of inquiry. This work is based on a study of newcomer Chinese family educational narratives. Several stories encountered during the first days of field work are revisited as they show up through the course of conducting field work.

Shijing Xu, Narrative Inquiry, Reflection, and Researcher Bias: Thinking about Interactions of Differing Educational Narratives in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 1/2012, pp 69-97, DOI: 10.3280/ERP2012-001005