Titolo Rivista ARGOMENTI
Autori/Curatori Anna Moreno
Anno di pubblicazione 2004 Fascicolo 2003/9
Lingua Italiano Numero pagine 16 P. Dimensione file 260 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The article examines the situation of Italy compared to other industrialised Countries within Europe but also to USA and Japan. The unsufficient technological transfer is then compared to the low scientific culture in the labour world. The root of the Italian Paradox can go back to the low level of the scientific skill of Italian workers that very often stops before they get to the University. We need to invert this tendency and to improve the scientific knowledge transfer to the working world outside the scientific community. The high level of scientific results that have brought Italian scientists to gain prestigious position in many international context is in contrast with the tecnological transfer to the enterprise system. In this framework the open distance learning ENEA web site seems to bring a solution to the problem. Knowledge can reach the workers in their own work place or even at home and allow them to improve the scientific bases to make good use of the technology and promote the necessary innovation to survive in the international market that is becoming more and more competitive.;
Anna Moreno, La difficoltà del trasferimento tecnologico e la formazione a distanza promossa dall'ENEA in "ARGOMENTI" 9/2003, pp , DOI: