Titolo Rivista COMUNICAZIONE POLITICA
Autori/Curatori Giovanni Zavaritt
Anno di pubblicazione 2008 Fascicolo 2008/1
Lingua Italiano Numero pagine 16 P. 61-77 Dimensione file 750 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The Fragile Journalism. The last 52 days of the 2006 political elections ABSTRACT: During the last two months of the national election campaign in 2006, the Italian political journalism persisted in his fragile condition of subordination towards the political systems. This hypothesis is confirmed by a content analysis which investigates the coverage assigned to the two candidates (Silvio Berlusconi and Romano Prodi), in the pages of Corriere della Sera and Sole 24 Ore, during the last 52 days of campaigning. The analysis lead to three main results. First, the Italian political journalism is still dominated by his collateralism in front of the political power: especially the Corriere della Sera has been strongly partisan, supporting the centre-left candidate and criticizing the centre-right one. Second, the agenda of the campaign was build up following the interests of the two coalition’s strategies. Third, the news production in Italy is influenced by the international trends of commercialization, that in the classical cluster of political, policy, personal and campaign issues, privileges the last two kind of topics.;
Giovanni Zavaritt, Il giornalismo fragile: gli ultimi 52 giorni delle politiche 2006 in "COMUNICAZIONE POLITICA" 1/2008, pp 61-77, DOI: