Titolo Rivista TERRITORIO
Autori/Curatori Pier Luigi Crosta
Anno di pubblicazione 2013 Fascicolo 2013/66
Lingua Italiano Numero pagine 3 P. 23-25 Dimensione file 212 KB
DOI 10.3280/TR2013-066004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
This paper outlines the risks and possibilities of university engagement and it considers its importance in terms of innovation in the ways of conducting academic research and teaching. In this sense it stands ‘on the side of the universities’. The author explores two specific areas in particular in order to investigate the issue. The first can be identified as lying around the question, what it is to inhabit or live. The second surrounds the question of what public is. To inhabit or live refers to that set of social practices (and therefore of interactions) which are both a means and opportunity for learning, precisely because they are considered together as a whole and not in relation to particular aspects of existence considered individually. The term ‘public’ implies that there is a possibility of processes of social construction of what is public being formed. The term public must therefore necessarily mean a process, with respect to which what one says happens, happens ‘in public’.;
Keywords:Inhabit or live; public; university
Pier Luigi Crosta, Dalla parte dell’università in "TERRITORIO" 66/2013, pp 23-25, DOI: 10.3280/TR2013-066004