Journal title SOCIOLOGIA URBANA E RURALE
Author/s Marco Alberio
Publishing Year 2014 Issue 2014/103
Language English Pages 25 P. 74-98 File size 717 KB
DOI 10.3280/SUR2014-103005
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation
click here
Below, you can see the article first page
If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits
FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.
L’articolo ha l’obiettivo di osservare come una popolazione partcolarmente vulnerabile, i giovani provenienti da famiglie operaie a basso reddito, possano essere a richio di esclusione sociale in due diversi contesti nazionali e locali. Infatti, esistono condizioni specifiche (a livello locale, istituzionale e politico) che possono aumentare o diminuire il rischio di esclusione sociale e povertà. L’autore si concentra in particolare sulle traiettorie, le esperienze e le pratiche sociali dei giovani residenti in quartieri "difficili" e a basso reddito. Uno degli obiettivi è quello di capire se, ma soprattutto come e perché, il fatto di vivere in un luogo ad alta concentrazione di povertà possa influenzare le opportunità e le traiettorie dei giovani residenti.
Keywords: Neighbourhood effects, neighbourhood poverty, segregation, young people, Milan, Paris
Marco Alberio, Growing up and living in a poor neighbourhood: A comparative perspective on the neighbourhood effects In Paris and Milan in "SOCIOLOGIA URBANA E RURALE" 103/2014, pp 74-98, DOI: 10.3280/SUR2014-103005