Teacher competencies and curriculum greening: travel companions on the way to sustainability

Titolo Rivista CULTURE DELLA SOSTENIBILITA '
Autori/Curatori Mercè Junyent, Lídia Ochoa
Anno di pubblicazione 2009 Fascicolo 2008/4 Lingua Inglese
Numero pagine 7 P. 47-53 Dimensione file 46 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

Teacher competencies and curriculum greening: travel companions on the way to sustainability - In the current context of education is essential to consider curriculum greening processes in schools that allow address it towards sustainability. These processes require, on the part of teachers, the mobilization of key professional competences. This paper describes the relationship between curriculum greening and two competencies that are considered key to approach this process. These competences are referred to as: environmental competency and competency in a critical and effective integration of ICT. Also, the skills that build each of these competences are defined. It is intended to provide contributions to the existing debate both in the field of professional competence and in the matter of education for sustainability.

Mercè Junyent, Lídia Ochoa, Teacher competencies and curriculum greening: travel companions on the way to sustainability in "CULTURE DELLA SOSTENIBILITA '" 4/2008, pp 47-53, DOI: