I processi di valutazione nella scuola

Journal title L’IMPRESA AL PLURALE
Author/s Luisa Ribolzi
Publishing Year 1 Issue 2001/7-8 Language Italian
Pages 8 P. File size 68 KB
DOI
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

Il cambiamento che ha interessato il concetto di valutazione scolastica è descritto da Luisa Ribolzi. Per effetto dei processi di riforma che in questi anni hanno interessato l’istituzione educativa, la valutazione, uno degli atti più importanti dell’attività scolastica, è passata dalla competenza esclusiva dei singoli insegnanti al coinvolgimento di una pluralità di soggetti (studenti, genitori, colleghi).

Luisa Ribolzi, I processi di valutazione nella scuola in "L’IMPRESA AL PLURALE" 7-8/2001, pp , DOI: