Introduzione. Identità e partecipazione in rete

Journal title SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE
Author/s Giovanni Boccia Artieri, Fausto Colombo
Publishing Year 2014 Issue 2013/46
Language Italian Pages 8 P. 7-14 File size 518 KB
DOI 10.3280/SC2013-046002
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. Boccia Artieri G. (2012), Stati di connessione. Pubblici, cittadini e consumatori nella (social) network society, FrancoAngeli, Milano.
  2. Castells M. (2012), Reti di indignazione e speranza. Movimenti sociali nell’era di Internet, Egea, Milano.
  3. Colombo F. (2013), Il potere socievole. Storia e critica dei social media, Bruno Mondadori, Milano.
  4. Dahlgren P. (2009), Media and Political Engagement. Citizens, Communication and Democracy, Cambridge University Press, Cambridge.
  5. Faccioli F., Bartoletti R. (a cura di) (2013), Comunicazione e civic engagement, FrancoAngeli, Milano.
  6. Gladwell M. (2010), Small Change, Why the Revolution Will Not Be Tweeted, «The New Yorker», 4 ottobre 2010.
  7. Jenkins H., Ford. S., Green J. (2013), Spreadable media. I media tra condivisione, circolazione, partecipazione, Apogeo, Milano.
  8. Mazzoli L. (a cura di) (2009), Network Effect. Quando la rete diventa pop, Codice, Torino.

Giovanni Boccia Artieri, Fausto Colombo, Introduzione. Identità e partecipazione in rete in "SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE " 46/2013, pp 7-14, DOI: 10.3280/SC2013-046002