Titolo Rivista DiPAV - QUADERNI
Autori/Curatori Ivana Bianchi, Ugo Savardi, Giacomino Cattazzo
Anno di pubblicazione 2003 Fascicolo 2002/4
Lingua Italiano Numero pagine 20 P. Dimensione file 1667 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
Our goal was to verify the hypothesis that musical excerpts are perceptu-ally structured within dimensions of opposite properties. Participants, 9 expert musicians, were asked to complete three tasks when listening to 8 short sections of jazz music. In the first task, participants were asked to inter-observatively define a list of opposite dimensions, which they judged sufficient to form a complete description of the events they were listening to. In the second task participants were asked to choose, within the list set in the first task, which dimensions they clearly recognized in each of the 8 musical sections. In the third task participants were asked to indicate when one property changed into the opposite by drawing a marker in the musical sheet, for each of the previous recognized dimensions. Results confirmed the possibility to state the direct organization within structures of opposi-tion of the perceived identity of musical excerpts.;
Ivana Bianchi, Ugo Savardi, Giacomino Cattazzo, Percezione e localizzazione della contrarietà in musica in "DiPAV - QUADERNI" 4/2002, pp , DOI: