Titolo Rivista CADMO
Autori/Curatori Teresa Savoia
Anno di pubblicazione 2015 Fascicolo 2015/1
Lingua Italiano Numero pagine 18 P. 41-58 Dimensione file 233 KB
DOI 10.3280/CAD2015-001005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The present article introduces a reflection about inmates and Literacy. This reflection raises through an overview on the available studies about Literacy in the prison world. Research on this subject has been developed in two ways: either on the entire population and the prison population or exclusively on the prison population. Both types of studies are valuable, since they allow a higher and closer knowledge of the educational profiles of this area of society which is generally unknown and hard to inspect. At the same time, they offer a wide basis of analysis between inmates’ level of alphabetization as compared to the population in general and help make choices for future development. In Italy, research on inmates is very scanty. However, the international studies presented below lay the basis for a research that was led in an Italian prison in 2010, and which analysed the education, literacy and cultural habits of inmates.;
Keywords:Inmates, literacy, cultural habits, prison education, recidivism
Teresa Savoia, L’educazione nel mondo carcerario in "CADMO" 1/2015, pp 41-58, DOI: 10.3280/CAD2015-001005