Issue 2/2016
- Massimo Castagnaro, Stefania Capogna, Riconoscimento, valutazione e certificazione della professionalità docente (Recognition, Evaluation and Certification for Teaching Profession)
- Giunio Luzzatto, Stefania Mangano, Valutazione della qualità della didattica universitaria: le iniziative in corso (Going-on Evaluations about Quality in Universities’ Teaching Mission)
- Debora Aquario, La qualità della didattica universitaria: significati, dimensioni e strumenti (Quality of teaching in higher education: perspectives, dimensions and instruments)
- Carolina Hamodì, Victor Lopèz, Ana Teresa Lopèz, Giovanna del Gobbo, La Red de Evaluación Formativa y Compartida en Docencia Universitaria: un network universitario per la qualità della valutazione nell’alta formazione (Red de Evaluación Formativa y Compartida en Docencia Universitaria: a university network for quality evaluation in higher education)
- Fiona Clare Dalziel, Caroline Clark, Katherine Ackerley, Marta Guarda, Providing Lecturer Support for English-Medium Instruction: an Experience at Padova University’s Language Centre (Providing Lecturer Support for English-Medium Instruction: an Experience at Padova University’s Language Centre)
- Laura Cerocchi, Il curriculum, l’occupazione e la progettualità lavorativa e di vita dei futuri insegnanti di scuola d’infanzia e primaria. Da un’analisi pedagogica alla modernizzazione del rapporto tra didattica, ricerca e terza missione (Curriculum, employment, work and life planning of future pre-school and primary school teachers. From a pedagogical analysis to the modernization of the relationship between didactics, research and third mission)
- Cinzia Ferranti, Daniela Accarrino, Andrea Cofelice, Pietro de Perini, Federico Milanesi, Federica Napolitano, Cristina Paulon, Paolo De Stefani, How to design and conduct a MOOC. The experience of the course in "Human Rights: Global and Local Protection" (How to design and conduct a MOOC. The experience of the course "Human Rights: Global and Local Protection")
- A cura della Redazione, Recensione
- A cura della Redazione, Abstracts
Issue 1/2016
- Ettore Felisatti, Editoriale. Strategie di sistema per la promozione della professionalità docente in università. Dalla valutazione della didattica all’intervento sul campo (Strategies to promote staff development at University. From tea¬ching evaluation to work field)
- Gianpiero Dalla Zuanna, Renata Clerici, Omar Paccagnella, Adriano Paggiaro, Sabrina Martinoia, Silvia Pierobon, La ricerca valutativa nel campo della didattica: un’indagine tra i docenti dell’Università di Padova (Evaluative research in education: a survey among professors of Uni¬versity of Padua)
- Marina De Rossi, Mario Giampaolo, Claudio Riva, Cinzia Ferranti, Angelo Calò, Luigi Castelli, Cecilia Dal Bon, Innovare la didattica universitaria attraverso l’integrazione delle ICT: l’esperienza del Progetto PRODID (Innovating Accademic Didactic Through ICT: the Experience of the PRODID Project)
- Monica Fedeli, Anna Serbati, Edward W. Taylor, Developing teaching and learning methods to innovate the Italian context of Higher Education. The case of University of Padua
- Joellen E. Coryell, Creating and sustaining teaching and learning centers: US models of resources and support, lessons learned, and building a culture of teaching and learning excellence
- Debora Aquario, Cristina Mazzucco, Valutazione della qualità della didattica universitaria: le iniziative in corso. Tra eccellenze e criticità: il punto di vista dei docenti sulla didattica universitaria (Excellences and critical aspects: teachers’point of view about teaching in higher education)
- A cura della Redazione, Recensione (Review)
- A cura della Redazione, Abstracts