ESPERIENZE D'IMPRESA


Peer Reviewed Journal
ESPERIENZE D'IMPRESA
2 issues per year , ISSN 1971-5293 , ISSNe 2283-3374
Printed issue price (also old issues): € 35,00
E-book issue price (also old issues): € 30,00

Subscription fees 2020
Institutional subscriber, companies:
Print (VAT included): Italy € 68,00;Other countries € 99,00;
Online only (VAT excluded):  € 68,00;

Info about  print subscription     Info about  online licence

Universities:
online (current + back issue, perpetual access, plus licence )
Info online licence

Personal subscriber:
Print: € 51,00 (Italy); Print: € 75,50 (Other countries); Online only: € 42,00 ; 
Info about subscription  

Subscribe here


The journal Esperienze d’Impresa has been founded in 1993 with the aim to provide a contribution to the development of managerial disciplines and business training through the analysis of business experience. For this purpose, the journal has collected over the years the results of research by many academics as well as significant contributions on specific managerial topics. The selection of works to be published is consistent with the mission of the journal rather than on a formal and standardized approach. The guidelines are based on the belief to continuously innovate however following the tradition of Italian business studies whose main points are found in the relevance of the study, in the innovation of results and a correct methodological approach. The biannual journal has two issues per years, with the addition of special issues hosting essay on considerable topical interest. The subject areas of the journal are: strategy, marketing, distribution and retailing, customer satisfaction and loyalty, market research, finance, general management.

Editor in chief: Vincenzo Carrella Scientific Editor in chief: Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Associate Editors:Angelo Di Gregorio, Maria Teresa Cuoro Editorial board:Francesco Calza Università degli Studi di Napoli "Parthenope" Maria Teresa Cuomo Università degli Studi di Salerno Angelo Di Gregorio Università degli Studi di Milano - Bicocca Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Manlio Del Giudice Link Campus University - Roma Rosa Ferrentino Università degli Studi di Salerno Giuseppe Festa Università degli Studi di Salerno Alice Mazzucchelli Università degli Studi di Milano Bicocca Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Tonino Pencarelli Università degli Studi di Urbino Alfonso Siano Università degli Studi di Salerno Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Scientific board:Paola Adinolfi Università degli Studi di Salerno Roberto Aguiari Università di "Roma Tre" Sergio Barile Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Andrea Calabrò University of Witten - Herdecke Maria Del Pilar Muñoz Dueñas Universidad de Vigo Irene Pison Fernandez Universidad de Vigo Gaetano Maria Golinelli Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Emanuele Invernizzi Università IULM - Milano Piero Mastroberardino Università degli Studi di Foggia Paul J. Kitchen The Business School - Hull University - U.K. Alberto Pastore Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Paolo Ricci Università degli Studi del Sannio - Benevento Matteo Rossi Università del Sannio Sergio Sciarelli Università degli Studi di Napoli "Federico II" Tc Melewar Brunel University London Daniela Venanzi Università degli Studi Roma Tre Editorial coordinator: Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Editorial assistants: Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Roberto Chierici Università degli Studi di Milano - Bicocca

Contacts: Tel. 089-963107 mail: andamato@unisa.it dtortora@unisa.it

The Journal uses a double-blind peer review process. Reviewers are chosen for their expertise. The article will be sent anonymously to reviewers to avoid possible influences due to the name of the author. The editors may decide not to submit the article to any referee in the case it is judged as not relevant, not rigorous or not meeting appropriate scientific standards. Reviewers' evaluations will be sent to the author also in case of negative response.

FrancoAngeli è consapevole dell’importanza - per accrescere visibilità e impatto delle proprie pubblicazioni - di assicurare la conservazione nel tempo dei contenuti digitali. A tal fine siamo membri delle due associazioni internazionali di editori e biblioteche - Clockss e Portico - nate per garantire la conservazione delle pubblicazioni accademiche elettroniche e l’accesso futuro nel caso in cui venissero a mancare le condizioni per accedere al contenuto tramite altre forme.

Sono repository certificati che offrono agli autori e alle biblioteche anche la garanzia dell’aggiornamento tecnologico e di formati per permettere di fruire in perpetuo e nel modo più completo possibile dei full text.

Per saperne di più: Home - CLOCKSS; Publishers – Portico.



Articolo gratuito Free PDF Articolo a pagamento Pay per view access Acquista il fascicolo in e-book Issue available as e-book


Issue 2/2014 
Buy the issue as e-book


Salvatore Esposito De Falco, Carmen Gallucci, Port logistics and management: reflections on evolution in progress
Maria V. Ciasullo, Rocco Palumbo, Debora Tortora, Managerial issues in the seaport supply chain. an exploratory literature review
Orlando Troisi, Carmela Tuccillo, A re-conceptualization of port supply chain management according to the service dominant logic perspective: a case study approach
Maria V. Ciasullo, Giuseppe Festa, Massimiliano Maione, A sustainable vision of port supply chain. A study on the automotive sector
Luca Ammendola, Maria Pia Masia, Port logistics system competitiveness: the case study of the port of naples
Rocco Palumbo, Grasping the reality of integrated supply chain in maritime transport: the role of dry-ports in italy
Giuseppe Iuliano, Gaetano Matonti, L’abc, il TDABC e la dimensione tempo in azienda: alcune considerazioni
Antonio Botti, Massimiliano Vesci, Roberto Parente, New public management: ostacoli e fattori del cambiamento in uno studio sui ministeri


Issue 1/2014 
Buy the issue as e-book


Antonio D'Amato, Giuseppe Festa, Assetti proprietari e problematiche di governance nelle piccole imprese familiari del comparto vitivinicolo. Il case study dell’azienda agricola "di marzo" (Ownership structure and governance issues in small family wine business. The Case study "di marzo")
Mario Testa, Vittoria Marino, Gerardino Metallo, Bernardino Quattociocchi, Salvatore Esposito De Falco, The knowledge-based internationalization of italian fashion firms. The chinese market experience
Carmen Gallucci, Claudia Bernardo, La misurazione della performance delle banche in ottica Value-Based: l’approccio integrato della BSC nel credito cooperativo (The measurement of bank performance according to value-based approach: an Application of bsc to local bank)
Tindara Abbate, Maria Cristina Cinici, Imprenditorialità femminile, innovazione e radicamento al territorio: un approccio fenomenologico all’analisi del settore vitivinicolo in Sicilia (Women entrepreneurs, innovation and territorial embeddedness: a phenomenon- Based approch to the analysis of sicilian wine industry)
Camilla Barbarossa, La comunicazione organizzativa interna nelle organizzazioni di consumo etico: alcune riflessioni sui gruppi di acquisto solidale (The role of organizational communication in the development ethical consumption Communities: the case of solidarity purchasing groups)
Camilla Barbarossa, Female work tra offittodi vetro e aratteristichedi genere (Female work between glass ceiling and gender traits)


Table of contents

2017   2016   2015   2014   2013