Generating dialogue between parents and children

Journal title PSICOTERAPIA PSICOANALITICA
Author/s Riccardo Morelli De Rossi
Publishing Year 2018 Issue 2018/2 Language Italian
Pages 9 P. 157-165 File size 138 KB
DOI 10.3280/PSP2018-002012
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

The author tells about some of his experiences with groups of young people and parents about sexual-affective education, also addressed to disabled youth. He also considers how his training in psychoanalytical psychotherapy allowed him to keep an internal “analytical set-up” to perceive and process the emerging group dynamics.

Keywords: Sexuality, disability, education, groups

  1. Bion W.R. (1970). Attenzione e interpretazione. Roma: Armando, 1973.
  2. Bleger J. (1970). Il gruppo come istituzione e il gruppo nelle istituzioni. In: Kaës R., Bleger J., L’istituzione e le istituzioni. Roma: Borla, 1991.
  3. Freud S. (1909). Cinque conferenze sulla psicoanalisi. In: OSF, 6, Torino: Boringhieri, 1974.
  4. Kaës R., Sommantico M. (2016). L’estensione della psicoanalisi. Per una metapsicologia di terzo tipo. Milano: Franco Angeli.
  5. Neri C. (2009). La capacità negativa dello psicoterapeuta come sostegno al pensiero di gruppo. Rivista Italiana Di Gruppoanalisi, 22: 159-175. DOI: 10.3280/RIG2009-00100
  6. Veglia F., Pellegrini R. (2003). C’era una volta la prima volta. Trento: Erickson.
  7. Vigorelli M. (2005). Il lavoro della cura nelle istituzioni: progetti, gruppi e contesti nell’intervento psicologico. Milano: Franco Angeli.

Riccardo Morelli De Rossi, Generare dialogo tra genitori e figli in "PSICOTERAPIA PSICOANALITICA" 2/2018, pp 157-165, DOI: 10.3280/PSP2018-002012